FOTOGRAFIA PROFESSIONAL DE PRODUCTE?

publicado en: Sin categoría | 0

«Em calen fotos professionals dels meus productes?» Aquesta és una de les preguntes que moltes empreses es fan quan han de pensar en els seus catàlegs i més en els temps que patim on cada cèntim és important, però confiar la imatge dels nostres productes a qui no domina aquesta tècnica pot significar llençar per la finestra aquells cèntims que tant ens costen de guanyar.

Què és una fotografia de producte?

La fotografia professional de producte és un tipus d’imatge que ha de fer dessitjar el que nosaltres oferim. Si no ho aconsegueix, serà perdre vendes i diners.

Per què ens cal una bona fotografia?

Si mires dues fogorafies d’un mateix producte i una està ben feta i l’altre és de mala qualitat, en quina et fixaràs més? Quin proveïdor t’oferirà més confiança?

Si amb tot et penses que una bona fotografia de producte és cara, saps el car que és una mala foto que no vengui?

Podem veure la importància de les imatges dels productes quan anem a una hamburgueseria. Sense aquelles imatges, potser no tindriem clar què triar.

Però amb una bona fotografia dels seus productes, veritat que ens ve més de gust demanar la nostra hamburguesa sabent que no serà com la de la foto?

I tingueu per segur que darrera de cada una d’aquelles fotos hi ha una bona feina del fotògraf, l’estilista d’aliments, d’estudi de llums…

No serveix qualsevol imatge. Ha de ser la millor imatge del nostre producte. Si no és aixi no ens quedarà gravada la imatge d’aquell pintallavis que ens fa, al menys, voler veure com ens queda.

Si deixem que les nostres imatges les faci un aficionat correm el risc de que el resultat no atregui l’atenció del client. I això es tradueix en pèrdua de vendes… i de diners.

Bancs d’imatges?

És cert que podem comprar les imatges a un banc d’imatges, però correm el risc de comprar la mateixa foto que la nostra competència.

I això no ens interessa, doncs hem de ser diferents perque el client es decanti per comprarnos a nosaltres el mateix producte.

Com consegur-ho? Doncs fent les nostres fotos de qualitat que destaquin dels demés.

La imatge que ensenya qui som a través d’un producte

Hem de ser conscients que el que el client vegi als nostres catàlegs serà la imatge de la nostra empresa, i si no som capaços d’invertir en ella, quina imatge s’emportarà el client que volem que ens compri?

Utilitzar fotografies de mala qualitat per vendre els nostres productes és com utilitzar un correu electrònic genèric (hotmail, gmail, yahoo…) per que es comuniquin amb la nostra Empresa: dona imatge de que no invertim ni en el que ens fa bullir l’olla.

Per què és tant important?

Pensem només en un detall: si la fotografia de producte no fos tant important com per contractar a un fotògraf professional, creieu que empreses com Coca-Cola, Apple, L’Oreal…  invertirien els milions que hi inverteixen en les imatges dels seus catàlegs?

Doncs essent empreses que tots nosaltres coneixem i que potser no els cal seguir fent tanta publicitat, no sembla que escatimin massa recursos per que les imatges dels seus productes es vegin perfectes.

De fotògrafs professionals de productes n’hi ha un bon ventall d’especialitats, doncs no és el mateix el fer la fotografia d’una joia o un rellotge que d’una hamburguesa, d’un xampú o d’un cotxe, pel que convé contractar els serveis d’un especialista en el camp que necessitem.

I de una bona elecció del fotògraf pot dependre vendre més o molt més.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *